Autocarro de Turismo
Foto AEC Society. Este modelo de autocarro fez a carreira 15 nos anos 80
N. 301 entrou ao serviço em 1957
Mini bus - Desde 1993
Frota da Carris em 1940-44. Históriia da C.C.F.L., vol. 2, Lisboa, Carris, 2006
DD-56-73 - Carris 301, Algés, 1999
Carris - nº frota 210, Amoreiras, c. 1970. Fotografia de Cliff Essex
Carris - nº frota 130, Rotunda, c. 1970. Fotografia de Cliff Essex
Autocarros verdes de 2 pisos - década de 40
Autocarros verdes - Desde 1948
Autocarro para passeio turístico
Foto de Cliff Essex - AEC Society anos 80 -C.Sodré-Portas de Benfica
Autocarro articulado - Desde Julho 1991
O autocarro nº 1, tirada no Largo do Carmo em Lisboa , em Janeiro de 1932
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Para conhecer mais deambular por:
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Bilhetes e Horários [na Carris]
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Sobre eléctricos neste blog ver: Deambulando por Lisboa (10)
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«The History of the Lisbon trams» by Marina Tavares Dias
© 2005 (2ª ed.)240x 280 mm160 pageseuros 52 (including shipping costs to Europe)
«The History of the Lisbon trams» by Marina Tavares Dias
© 2005 (2ª ed.)240x 280 mm160 pageseuros 52 (including shipping costs to Europe)
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“We return to 1901 for a short description of the first day of electric tram circulation. Although the enthusiasm shown by the press was moderate, the Lisboners thamselves took to the streets to celebrate the novelty, as the report in the edition of O Século of the next day confirms: “A great number of people went down to the landfill, mainly to enjoy the spectacle of something entirely new to Lisbon.” On the days preceding the inauguration, the newspapers had predicted large accidents, provoking negative reactions to this hostile position from those readers more interested in the new means of transport.”
by Marina Tavares Dias
“We return to 1901 for a short description of the first day of electric tram circulation. Although the enthusiasm shown by the press was moderate, the Lisboners thamselves took to the streets to celebrate the novelty, as the report in the edition of O Século of the next day confirms: “A great number of people went down to the landfill, mainly to enjoy the spectacle of something entirely new to Lisbon.” On the days preceding the inauguration, the newspapers had predicted large accidents, provoking negative reactions to this hostile position from those readers more interested in the new means of transport.”
by Marina Tavares Dias
É tão engraçado ver as diferentes épocas através dods modelos dos autocarros...
ResponderEliminarInteressantíssimo!
Maria Mamede
Interessantíssimo e cheio de memórias. Uma memória inocente: descobri que tinha crescido quando a minha cabaça batia no ferro superior dos bancos do autocarro e já não ficava na macieza da almofada do encosto. Sobre o que se passava no piso de cima não se fala aqui.
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